zaterdag 23 augustus 2014

Gewichtheffen met een korte arm - Krystal Cantu



Vorig jaar verloor Krystal Cantu haar arm in een zwaar auto-ongeluk. De 25-jarige Texaanse is echter niet van plan om haar dromen op te geven en blijft vastberaden haar hobby beoefenen: gewichtheffen.
De Texaanse raakte in augustus 2013 verwikkeld in een auto-ongeluk. Ze had al snel door dat haar arm geheel verbrijzeld was.

'Mensen probeerden me te helpen en ik merkte dat het serieus was. Ik probeerde niet naar mijn arm te kijken, maar ik kon het zien in de reflectie van iemands zonnebril', vertelt ze volgens de Daily Mail. 'Toen ik in het ziekenhuis aankwam, vertelde de chirurg me dat hij alles bekeken had, maar dat mijn arm niet gered kon worden.'

Er gaat geen dag voorbij dat Krystal niet aan het ongeluk en haar amputatie denkt.

Weer in de sportschool
Maar de Amerikaanse is duidelijk geen vrouw die bij de pakken blijft neerzitten. Nog geen drie weken na het ongeval stond ze in de sportschool, om aan CrossFit te doen; een discipline die gymnastiek, atletiek en gewichtheffen combineert.

Niet alleen overwon ze haar handicap; ze tilt nu zelfs meer gewicht boven haar hoofd dan vóór de amputatie. Ze haalt vlotjes zo'n dan 95 kilo naar boven. 'Achteraf bekeken was het ongeluk het beste dat me kon overkomen', vindt Krystal. 'Zoveel goeds is eruit voortgevloeid.'

Haar coach, die samen met haar hoopt dat ze ooit professioneel aan competities kan deelnemen, noemt haar een 'enorme inspiratie voor andere sporters'.

Bron: AD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten