maandag 20 oktober 2014

Met 1 arm en 1 been op de cover van Men's Health

In 2005 werd sergeant Noah Galloway op kerstdag wakker, 6 dagen nadat hij in Irak zwaargewond geraakt was, in een ziekenhuisbed met twee ledematen minder. "Het voelde voorbij voor mij", en 5 jaar lang deed hij niets anders dan "thuis zitten, drinken, roken en slapen". In 2010 vond hij dat hij genoeg medelijden met zichzelf gehad had. Die ommekeer resulteerde nu in de cover van de novembereditie van Men’s Health.
 
Galloway is intussen 33 en heeft 3 kinderen. In het fitness- en gezondheidstijdschrift voor mannen praat hij over zijn "transformatie":

"Toen ik op een gegeven moment voor de spiegel stond, zag ik wat er overbleef van mij als man: een onverzorgd, futloos, bleek en met bier gevuld figuur. Ik was zo bezig met wat ik verloren had, dat ik niet zag wat ik wél nog kon doen. Dat spiegelbeeld betekende de ommekeer."

 
facebook.com
 
"Maar ik schaamde me zo toen ik de eerste keer de fitnesszaal binnenstapte. Ik zocht een zaal die 24 uur per dag open was en ging dan omstreeks 2 uur ’s nachts, wanneer niemand anders aanwezig was. Ik moest dan ook van nul beginnen."

"Want hoe doe je een push-up met één arm? Ik moest creatieve oplossingen verzinnen, maar met vallen en opstaan lukte het me. Steeds opnieuw werd ik wel ergens door verrast. En het ging steeds beter, tot ik na 6 maanden merkte van: "Man, dat ziet er goed uit." Daarna ben ik dan beginnen joggen, eerst 5 km, dan steeds meer. Intussen heb ik 3 marathons gelopen."

"Als ik nu terugkijk, dan maakt die depressie van toen me bang. Dat wil ik nooit meer meemaken. Daarom doe ik nu ook zo gretig verder, omdat ik de tijd van toen niet meer wil meemaken. Mensen moeten meer zien dan mijn verwondingen."

"Natuurlijk zijn er nog moeilijke dagen. Maar ik wil daar niet bij stilstaan, want dat maakt alles nog erger. Ik weet dat dat dipje voorbij zal gaan en dat het weer beter zal gaan."


Bron: De Redactie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten