vrijdag 19 juli 2013

“Wij willen niet tot vervelens toe lezen over onze beperkingen”

Kristin Lenaers (35) uit Antwerpen lanceert ‘wearehandicapped’, een nieuwe website voor personen met een handicap. “Ik breng positieve verhalen en lifestyle op maat, zodat iedereen zich hier aan kan optrekken.”
 
Kristin Lenaers werd als kind verlamd aan haar arm en been na een vaccinatie tegen polio. “Vroeg of laat ga je als persoon met een handicap op zoek naar informatie of verhalen van anderen. In Vlaanderen vond ik enkel informatieve sites over handicaps. Die vertrekken iets te vaak vanuit de beperkingen en hebben zoiets van ‘ocharme, de sukkeltjes’. Ik weet ook wel dat ik beperkingen heb, maar daar hoef ik niet tot vervelens toe over te lezen. In Nederland en Groot-Brittannië vond ik wel blogs van personen met een handicap, maar die waren dan weer op het cassante af. Daarom ging ik maar zelf aan de slag. Ik wil een positief verhaal brengen, waar iedereen zich kan aan optrekken.”

Online lifestyle magazine

Op ‘wearehandicapped’ vindt u nieuws, leuke weetjes en interviews. Kristin: “Ik zorg elke dag voor een update van nieuwsfeiten en positieve verhalen. Zo bracht ik onlangs het portret van een leraar die in een rolstoel zit en al jaren les geeft. Op termijn moet deze site het online lifestyle magazine worden voor personen met een handicap. Want ook wij proberen zo gewoon mogelijk te sporten, uit te gaan of een optreden bij te wonen.” Kristin is niet aan haar proefstuk toe. Drie jaar geleden lanceerde ze de populaire blog Noordlink met nieuws en verhalen uit Antwerpen-Noord. “Ik startte Noordlink vanuit eenzelfde gemis, want ik vond geen interactieve site over Antwerpen-Noord met nieuwsfeiten en verhalen van bewoners. Vandaag lokt Noordlink 20.000 bezoekers per maand.”

Social media

Met ‘wearehandicapped’ is Kristin ook actief op de sociale netwerksites Facebook en Twitter. “Sommige mensen zijn vrij actief op sociale media. Ik post daar regelmatig een artikel en kan zo snel reacties en meningen sprokkelen.” Kristin hoopt dat dit initiatief het succes van Noordlink evenaart. “De site is nu twee weken online en ik heb al enkele honderden bezoekers. De eerste reacties zijn positief. Ik hoop met deze site binnen enkele jaren ook een twintigduizendtal bezoekers per maand te hebben!”
Bron: DNA.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten