donderdag 12 januari 2012

Paardrijden - Horsewise


N.a.v. een interview in Lede(n)nmaat (het magazine van de LVvG) kwam ik op de website van Elize terecht:

"Mijn liefde voor paarden ontstond na een auto-ongeluk waardoor ik mijn rechterhand moest missen en ineens niet meer kon wat altijd 'normaal' was. Ik besloot toen een oude droom waar te maken en ging paardrijden. Het contact met de paarden heeft een belangrijke rol gespeeld bij het leren omgaan met mijn verlies en gaf mij weer een positieve kijk op het leven. Daarom wil ik ook andere mensen met een beperking laten ervaren wat het paard met zijn kracht, schoonheid en gevoeligheid voor je kan betekenen, hoe het is om je door een paard te laten bewegen."

Eén van de eerste dingen die Elize wilde gaan doen na haar ongeluk was paardrijden. Het paardrijden begon als een hobby en leidde uiteindelijk tot Horsewise, een centrum voor coaching, begeleiding en dagbesteding.

Paardrijden met één hand vindt Elize wel lastig. Zoals ze in het intevrview in de Lede(n)maat vertelt: "De balans is moeilijk, het leiden is moeilijk, alles is moeilijk." Toch vindt ze het ook ontzettend fijn. En dat is iets dat ik uit ervaring kan beamen!

Bron: Lede(n)maat, interview Moon Saris en Horsewise



Geen opmerkingen:

Een reactie posten