maandag 5 december 2011

Paardrijden met 1 arm - Maria Quinta


En weer iemand die met 1 hand paardrijdt: Maria Quinta:

"Ik begon met  paardrijden op de leeftijd van 7, in een klein paarden centrum in het noorden van Portugal met Carolina Brito. Op de leeftijd van 9 jaar oud, verhuisde ik naar het Hipical centrum van Porto en Matosinhos, waar ik les had met Jose Carlos Mendes. Al snel kreeg ik de kans om aan te sluiten  bij de prestige internationale jumping ruiter en trainer João.

3 jaar heb ik deelgenomen in de springsport, met Florine du Baussy, een Selle Français merrie. Samen hebben we zeer goede resultaten behaald, niet alleen op Portugese shows, maar ook op de Sunshine Tour in Spanje.
Daar kwam op 1 mei 2002 door een ongeluk tijdens de training een einde aan. Ik viel na een sprong van mijn paard en die viel op mijn schouder. Het resultaat : mijn rechterarm en hand volledig verlamd.

Mijn passie voor paarden was echter  zo groot dat ik niet kon opgeven.. Deze passie hielp me mijn grenzen en al mijn angsten te overtreffen, dus een jaar daarna, in 2003, probeerde ik de dressuur discipline, samen met de ruiter Nuno Manta, die nog steeds met me samenwerkt.

Samen met mijn ruiter carrière, ben ik in 2008 afgestudeerd aan de 'Universidade Católica do Porto' in behoud en restauratie. Na mijn opleiding had  ik de behoefte om me volledig te wijden  aan mijn paarden, dus nam  ik een ​​jaar vrijaf van school, en verhuisde voor 4 maanden naar België  waar ik trainde met de Paralimpic  Philippa Johnson, en haar trainer, Chris Hazzen, trainer en echtgenoot van de Top Dressuur amazone Jeannette Hazzen. Daar heb ik veel geleerd en niet alleen als een ruiter, maar ook als een individu.
Momenteel volg ik de opleiding Master  Archelogie, aan de  Universidade de Letras Porto."

Bron + foto: Para-Equestrian.eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten