zondag 11 december 2011

Iedere dag een nieuwe hand


Ik ben gefascineerd door handen. (Zó raar.... maar niet heus.) De tekening van Escher waar de ene hand de andere hand tekent hangt bij mij aan de muur. Ook een serie ansichtkaarten met foto's van de hand van bekende  muzikanten (Bono en Elton John bijv.) heeft een plekje gekregen. Onderstaand project viel mij daarom op.

Kunstenares Roelien Reinders is al enige tijd bezig met een bijzonder project. Ze tekent bijna iedere dag een hand en doet dat een jaar lang. Die tekeningen zijn te zien op haar website. Iedereen die de website bezoekt kan de handen beoordelen en een reactie geven.

Inmiddels staan er op de website van de kunstenaar al zo'n zestig handen, waarvan er steeds meer zijn voorzien van een beoordeling. 'Het project gaat ongeveer een jaar gaat duren', legt Roelien Reinders uit. 'In dat jaar teken ik elke dag, nou ja, bijna elke dag, een hand. Die tekening upload ik naar mijn website. Hierbij vraag ik mensen om ze te beoordelen. Dit doe je door eerst op een hand te klikken. Dan kom je op een aparte pagina, en daar kan je een of meer sterren aanklikken en eventueel een commentaar geven. Na dat jaar wil ik alle tekeningen samen op een of andere manier exposeren. Ik weet nog niet hoe. Ook ben ik bezig met een gratis handen-app, maar dat gaat nog wel een paar maanden duren voor die klaar is.'

De website van Roelien Reinders → art.trancemissie.eu

Bron + afbeelding: Méér-online

Geen opmerkingen:

Een reactie posten