dinsdag 25 januari 2011

Rollator rijden met 1 hand


Ik ben er zelf nog niet aan toe, maar heb mij al wel eens af zitten vragen hoe ik ooit een rollator goed kan gebruiken met maar 1 hand. Remmen bijvoorbeeld, lijkt mij vrij lastig

Antonie Pot bedacht hier iets op en paste een rollator aan, zodat ook mensen met één hand kunnen remmen. “Eigenlijk was ik er helemaal niet mee bezig om iets uit te vinden om de rollator met één hand te kunnen laten remmen. Onlangs kwam er iemand bij mij aan de deur die deze winter tijdens een ommetje met zijn rollater onderuit was gegaan door de gladheid. Het kwam doordat hij aan één van de handen een handicap heeft en daardoor maar met één hand kon remmen. Dit betekend dat er ook maar één wiel blokkeert, met het gevolg dat de rollator een kwart slag omdraaide en daardoor deze meneer op de grond viel. Hij vroeg mij of ik er iets op kon verzinnen, zodat de rollator ook met een hand goed te remmen is. Dit was voor mij weer een leuke uitdaging en ik ben er mee aan de slag gegaan.”, aldus uitvinder Antonie Pot.

Het eindresultaat mag er zeker zijn, Antonie Pot heeft een systeem ontwikkeld zodat het nu ook mogelijk is om door middel van één rem, beide wielen te laten blokkeren. De rem is zowel links als rechts aan de rollator te plaatsen. Zeer geschikt voor mensen die in een hand weinig kracht hebben of een handicap.

“Aangezien het hobby werk voor mij is, kunnen mensen mij gerust bellen of mailen om hun rollator aan te laten passen.”
Degenen die belang hebben kunnen terecht bij Antonie Pot zelf, aan de Tulpenboom 18, 8141 TM Heino. Tel. 0572-394380 of mailen via: ajp.pot@home.nl

Bron en foto: NuHeino

3 opmerkingen:

  1. Bizar, ik heb hier nog nooit aan gedacht. Maar inderdaad logisch dat wanneer je maar 1 hand kunt gebruiken je hierdoor niet goed kunt remmen met je rollator. Daarom ook super dat meneer Pot hier iets op gevonden heeft. Ik denk namelijk dat hier ook echt wel markt voor is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb al 13 jaar een rollator voor 1 hand,gekocht online toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb al 13 jaar een rollator voor 1 hand,gekocht online toen.

    BeantwoordenVerwijderen