woensdag 16 juni 2010

Fiets met 1-handige handrem


Mijn hele leven fiets ik al op een fiets met achteruittraprem. Omdat rijden op een fiets met versnellingen te gevaarlijk was. Als ik het mij goed herinner knijp met je rechts in de rem op het voorwiel en dat is dé manier om over de kop te gaan.
Maar er blijkt nu ook een handrem te bestaan die met 1 hand te bedienen is. Een 'armprothese-college' heeft dit op haar fiets laten zetten. Meer hierover is te lezen op haar website.

De handrem is i.i.g. te koop bij Ferwerda Fietsen in Groningen.
(Met dank aan Kina voor deze info!)

(Foto: Armprothese)

1 opmerking:

  1. Waar haal je zo'n eenarmige rem? Ik heb navraag gedaan bij een fietsenhandelaar en deze kon me niet helpen. Is het mogelijk iets meer informatie te krijgen? Hartelijk dank.

    BeantwoordenVerwijderen