dinsdag 10 maart 2009

Columnpje - Sporten met een myo

Grappig, mijn 'eigen column(pje) op de site van de LVvG: dit maal over Sporten met een myo.

Sporten met een myo


Ik vond het een bijzondere ervaring, sporten met mijn myo-elektrische armprothese om. Allerlei fitnessapparaten die ik altijd links moest laten liggen omdat je daar echt 2 handen bij nodig hebt, waren nu ook voor mij geschikt. Zoals het roeiapparaat. Voor het eerst van mijn leven roeide ik zelf. Oké, niet op het water, maar toch…Toch bleek het dragen van een myo tijdens de fitness niet altijd even succesvol. De spieren in mijn linkerarm bleken er een eigen leven op na te houden. Als mijn prothesehand open moest, bleef hij dicht, moest hij dicht, dan bleef hij vaak openstaan. Ik kon dus óf een apparaat niet vastgrijpen óf –en dat gebeurde vaker- ik was klaar met een oefening, wilde naar het volgende apparaat gaan, maar kon niet weg omdat mijn hand niet openging. Ik zat voor onbepaalde tijd vast aan het fitnessapparaat! Dat motiveert niet echt, kan ik je zeggen.

Gelukkig hoeft het niet bij iedereen zo te gaan. Dat het zeker goed mogelijk is, is te lezen op de weblog Revalidatie met Armprothese. Deze mevrouw heeft haar prothese duidelijk beter in de hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten